Search for posts by Ellytjevdb
First Page | « | 1 ... 8 | 9 | 10 | 11 | 12 ... 37 | » | Last
Search found 363 matches:
Re: O || At first sight I hated you, but what is next?
from Ellytjevdb on 07/13/2017 07:05 PMOlivia
Meteen toen iedereen een plekje had gevonden, begonnen ze met hun uitleg. We vertrekken richting een stadje waarvan ik de naam niet kon onthouden, waar we iets zouden eten en de buurt zouden verkennen. Daarna zouden we naar een museum gaan met audioguides zodat we zelf kunnen rondwandelen op ons eigen temppo. Ik kan nu al raden dat er velen zullen zijn die zich gewoon neerzetten en niet veel gaan bekijken. Ikzelf ga toch de tijd nemen om iets te zien. Daarna zouden we nog naar een uitkijkpunt rijden waar we een prachtig zicht zouden hebben op het strand en de zee. Na dit alles gaan we richting het hotel, wat nog 2 uur rijden zou zijn. Daar zouden we naar de kamers mogen gaan en waren we vrij in het hotel zelf. Ik kijk er nu al naar uit en zit met een glimlach rond te kijken.
from Ellytjevdb on 07/12/2017 09:10 PMOlivia
Ik moet zacht grinniken bij zijn opmerking. "Ja, eigenlijk wel ja. Je schouder is best een goed kussentje", geef ik eerlijk toe en kijk hem aan. Ik volg zijn blik door het raam en hoor zijn gemompel. "Ja en ik heb er zoveel zin in", lach ik zacht.
Als we geland zijn begint iedereen zijn spullen te pakken en zich naar buiten te begeven. Het duurt even voordat ook ik weer met mijn beide voeten op de grond sta, maar eenmaal dat zo is, slaak ik een zucht. We worden naar binnen begeleid zodat we onze koffers kunnen ophalen en naar de bus kunnen vertrekken. Het wachten op de bagage duurt redelijk lang en ik zie enkele leerkrachten al nerveus kijken. Wat kan je eraan doen als je met zo'n grote groep op vakantie gaat? Ik heb ondertussen al gepraat met hen om de planning al te kunnen ontfutselen maar het enige dat ik weet is dat we pas vanavond na het eten naar het hotel gaan. Eindelijk vertrekken we richting de bus, waar al onze koffers weer worden ingeladen en we kunnen plaatsnemen. Nu zouden we te horen krijgen wat we gaan doen vandaag. Hopelijk kunnen we eerst ergens wat gaan eten, want met de koekjes in mijn tas kom ik er niet.
Re: O || The arrogant guy and the shy girl
from Ellytjevdb on 07/12/2017 03:26 PMLeila
Mam heeft me verteld dat ik een poolparty mag organiseren om ervoor te zorgen dat ik meer mensen leer kennen. Wanneer zij uit de stad moeten voor werk tijdens een weekend, zou het ideaal zijn, stelde ze zelf voor. Eerst had ik er schrik van, maar nu Remi zijn hulp aanbiedt, vind ik het niet zo'n slecht idee. "Je zegt maar wanneer we alles kunnen plannen", zeg ik en geef hem een papiertje. "Hier heb je mijn nummer zodat we kunnen afspreken", ga ik verder. "Ik ga nu naar Jill toe, dat heb ik haar beloofd. Zo blijft er ook nog wat van jouw vrije tijd over", glimlach ik. "Ik zie je zo wel in de les", zeg ik nog over mijn schouder en been daarna zo snel mogelijk bij hem vandaan. Mijn wangen zijn vast knalrood. Ik heb nog nooit zoveel gepraat met zo'n leuke jongen en ik heb al zeker nooit mijn nummer aan zo iemand gegeven. Ik vraag me af wat er plots met me scheelt. Het kan toch niet dat het verleden meisje van twee weken geleden nu al gaan varen is door deze omgeving na een halve dag?
from Ellytjevdb on 07/12/2017 03:15 PMOlivia
Ik schud zacht lachend mijn hoofd. Natuurlijk moet Ian zelf ook nog iets toevoegen aan deze deal. Niet dat ik het erg vind, want ik zit liever aan het raam dan aan het gangpad. Ik sta op nadat ik al mijn spullen heb genomen om hem door te laten, zodat ik ook op mijn plaats kan gaan zitten. Met een opgeluchte zucht ga ik zitten op de stoel bij het raam.
Na een tijdje kan ik met moeite nog mijn ogen openhouden en leg ik me erbij neer om ze maar gesloten te laten. Het duurt niet lang voordat ik me comfortabel zet en in slaap val. Met een schok wordt ik wakker en kijk ik naar de zijkant van Ians gezicht. "Het spijt me zo", excuseer ik mezelf. Ik strijk zijn tshirt beter op zijn schouder, leg mijn haren opnieuw wat beter en kijk naar buiten uit schaamte. Ik ben echt op zijn schouder in slaap gevallen... De landing is ondertussen al duidelijk bezig en dat voel ik ook in mijn oren.
from Ellytjevdb on 07/11/2017 05:20 PMOlivia
Eindelijk komen we aan bij de luchthaven en mogen we van de bus. Ik haal mijn koffer weg bij de rest en volg de leerlingen en leerkrachten die hun spullen al hebben. Het handige van met school reizen is dat de leerkrachten alle praatjes op zich nemen en dat wij rust krijgen. Na alle controles mogen we op het vliegtuig stappen. '32B' is de stoel waarnaar ik opzoek moet. Ik wurm me tussen iedereen door die zijn handbagage weglegt of die gewoon staat te kletsen in het midden van het smalle gangetje. Eindelijk vind ik mijn stoel en meteen ook de persoon die naast me zit. "Ian", zeg ik met een zucht en ga zitten zonder hem nog aan te kijken. Ik haal mijn iphone uit mijn zak en typ een bericht naar Jill. - Raadt eens wie mijn buur is... - verstuur ik. "Voor je nog iets zegt", begin ik te praten, voor me uitkijkend. "Ik wil niet dat je deze reis verpest dus ik zou het heel erg appreciëren moest je je voor één keer kunnen inhouden en me dat gunnen. Ik beloof je hierbij ook meteen dat ik jou met rust laat zolang het omgekeerd ook geldt", stel ik voor. Na mijn praatje kijk ik hem aan. "Hebben we een deal?" vraag ik en steek mijn hand uit, om het professioneel over te laten komen. Ik moet moeite doen om niet te glimlachen en serieus te blijven. Ik vind het jammer om in een 'oorlog' te blijven met iemand terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is, maar ik weet niet wat Ian van plan is, dus kan ik maar beter mijn voorstel doen.
from Ellytjevdb on 07/11/2017 05:11 PMLeila
Als hij me mijn kluisje wijst, leg ik er meteen mijn boeken in. Zodra ik een beetje op mijn gemak ben hier, kan ik er foto's inhangen of mijn lesrooster, al ken ik die redelijk snel vanbuiten. Remi toont zijn locker en die zal wel gemakkelijk te onthouden zijn. Hierna leidt hij me verder rond. We komen op allerlei plaatsen en meteen merk ik dat alles er hier veel verfijnder en chic uitziet in tegenstelling tot de scholen in onze buurten. "Dank je voor de rondleiding", zeg ik om hem nogmaals te bedanken. "Ik ben blij dat er toch al een paar mensen zijn die naar me kunnen glimlachen... Waaronder jij, de persoon die hier blijkbaar veel te zeggen heeft. Ik hou jou zeker te vriend", zeg ik met een grijns. "Ik had het idee om misschien een poolparty te organiseren bij mij thuis, maar aangezien de meerderheid zijn hoofd draait als ik eraan kom en aangezien ik niet weet hoe ik het zou moeten organiseren, lijkt me dat toch niet zo'n goed idee", zeg ik eerlijk.
from Ellytjevdb on 07/10/2017 08:55 PMOlivia
Na nog een halfuur gewacht te hebben, mogen we eindelijk op de bus stappen. De rit naar de luchthaven zal niet lang duren, aangezien het zeker niet druk is op de baan op dit uur, maar we moeten optijd vertrekken omdat we ook nog moeten inchecken. Ik krijg al kriebels in mijn buik bij de gedachte dat we er over een paar uur al zijn. Ik vind het stiekem wel spannend en ik ben zeer benieuwd. Ook al ga ik nog met mijn familie op vakantie, dit is iets totaal anders. Met vrienden en leerkrachten en er zijn ook 'leerzame' dingen gepland. Ik zoek een plaatsje en weet al dat ik alleen ga zitten, dus zet ik mijn handtas naast me. Normaal gezien zijn we er binnen een uur en binnen ruim drie uur stijgen we op. Ik denk dat, ondanks dat het zo vroeg is, ik de glimlach niet meer van mijn gezicht krijg, tenzij er echt iets ergs gebeurd of als Ian me komt irriteren. Ik laat mijn mobiel in mijn tas zitten, omdat ik weet dat ik daar alleen maar nerveuzer van word én dat mijn batterij het dan misschien niet trekt totdat we een plek hebben om hem op te laden. Er zijn mensen al druk aan het praten, ondanks het vroege uur, maar enkelingen liggen nu al te slapen in de bus of zijn gewoon heel stil. Ik zou nu wel liever hebben dat het zo stil mogelijk wordt, maar dat is ijdele hoop. Zodra de bus vertrekt staat er een leerkracht aan de microfoon. Na wat gepiep en gekuch lukt het om ons deftig toe te spreken. Mevrouw Bollaert overloopt de regels en zegt ons dat we nog een papier krijgen met hun telefoonnummers voor het geval er iets gebeurd.
from Ellytjevdb on 07/10/2017 06:21 PMTs eindreis
Olivia
Vandaag is het dan zover, we vertrekken op eindreis, iets waar ik al heel lang naar uitkijk. We hebben al te horen gekregen of we geslaagd zijn of niet, waardoor we met een gerust hart kunnen vertrekken en niet nog volop moeten stressen over onze resultaten. Zoals verwacht ben ik geslaagd, met onderscheiding! Ik ben dolgelukkig dat ik eindelijk weg kan van de middelbare school en kan denken aan mijn toekomst. Mijn vader zet me af aan de schoolpoort om half 5. Hij haalt mijn koffer uit de auto en neemt dan afscheid. Het is nog vroeg, waardoor ik naar de rest van de leerlingen stap met kleine oogjes. Ik kijk rond en merk nog niemand op met wie ik echt een band heb om bij te gaan staan, dus besluit ik maar alleen te blijven en op mijn koffer te gaan zitten. Mijn gedachten gaan naar de fantasiën over hoe mooi het er wel niet moet uitzien in Sicilië. Ook glijden mijn gedachten af naar Ian en spontaan vraag ik me af of hij zich zal kunnen gedragen of dat hij me gewoon gaat blijven pesten. Ik hoop dat hij voor een keertje normaal doet en me gewoon met rust laat of op zijn minst moeite doet om vriendelijk te zijn. Hierna zien we elkaar waarschijnlijk nooit meer terug, dus die moeite zou hij wel kunnen nemen. Ik schrik op uit mijn gedachten als er plots iets tegen mijn koffer wordt geduwd, maar blijf rustig zitten zonder om te kijken. Ik heb geen zin in gedoe, het is zo vroeg op de ochtend dat ik vermoed dat iedereen een kort mondje heeft en ik wil de vakantie niet verpesten.
from Ellytjevdb on 07/10/2017 10:23 AMLeila
Ik lach zacht, omdat ik weet dat het inderdaad kan voorvallen, maar dan zou ik hem al snel terugvinden. Zoals ik al zei, iedereen kent hem, dus ik hoef het maar gewoon te vragen. Ik begin in mijn tas naar het papiertje te zoeken waarop de nummer van mijn locker staat, waar Remi naar gevraagd heeft en wandel ondertussen alvast met hem naar beneden. Uiteindelijk vis ik het papiertje eruit. "B19" lees ik luidop, waarna ik zelf ook al op de kluisjes begin te kijken naar de nummertjes. "Misschien kan je ook meteen vertellen waar de jouwe is? Dan kan ik je gemakkelijker vinden als ik je kwijt ben", vraag ik voorzichtig.
Re: O || In love with a stranger
from Ellytjevdb on 06/20/2017 01:22 PMSkyler
Zijn lach over het privéconcert doet me goed, ook al geeft hij geen antwoord. Ik schud mijn hoofd en begin te lachen wanneer hij me aan het plagen is. 20 andere meisjes? Ik zou er niet van schrikken moesten ze allemaal ja zeggen, het is dan ook een heel leuk idee, maar ik weet dat hij hiermee mijn onzekerheid wegneemt. "Well, if they can handle me and the fact that I would love your attention, why not?" plaag ik terug als reactie. Mijn onzekerheid glijdt van me af en ik voel me eindelijk helemaal op mijn gemak bij Jack. "That is what I call idea!" grijns ik. "I'll take a blanket if you take your voice with you", stel ik voor met een knipoog. Ik zie het al helemaal, maar de gedachte om dit aan mijn ouders te vertellen maakt me zenuwachtig. Misschien kan ik wegglippen wanneer zij bij de animatie zijn? "When would you like to this?" vraag ik hem met een glimlach. Snel richt ik mijn blik eens voor me en op de fiets, omdat het anders nog gaat lijken alsof ik hem de hele tijd zit aan te staren, wat natuurlijk niet de bedoeling is.