Search for posts by Ellytjevdb
First Page | « | 1 ... 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ... 37 | » | Last
Search found 363 matches:
Re: O || In love with a stranger
from Ellytjevdb on 06/15/2017 12:48 PMSkyler
Hij is inderdaad wat ouder dan mij, maar 19 is geen groot verschil. "Seventeen", reageer ik met een glimlach. Ik ga rechtop zitten en neem een slokje van mijn water terwijl ik naar hem luister. "I would love it to play guitar..", zucht ik dromerig. "Well, by saying this I expect a privat concert mister", lach ik. Ik kijk hem grijnzend aan. Hij zegt dat hij ook graag naar de fitness komt, krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Ik had het wel al gedacht, maar die bevestiging horen is wel leuk om te weten. Hij fietst plots mee op mijn tempo, wat een heel stuk lager is dan mijn looptempo. "And euh... I would like to finally give my answer about the stars en the beach...", begin ik zacht omdat er een korte stilte valt. "If your offer isn't taken by someone else yet", zeg ik snel omdat ik denk dat hij ook wel al met andere mensen heeft gepraat en dingen heeft gepland. "But otherwise... I would love to come with you", zeg ik een beetje verlegen.
Re: O || At first sight I hated you, but what is next?
from Ellytjevdb on 06/15/2017 12:40 PMOlivia
"Ik heb graag aandacht hoor, alleen weet ik niet of ik de jouwe wel kan apreciëren", zucht ik. Ik rol met mijn ogen wanneer hij Jill vergelijkt met een barbiepop. "Barbiepoppen hebben fake blond haar, ik niet", zeg ik om mezelf te verdedigen. "Misschien verf jij je haar ook wel? Ik zou er niet van schrikken, dus geef maar toe", plaag ik. Zijn haar heeft echt de perfect bruine kleur en ligt altijd perfect, dus vind ik het wel een leuk idee om hem daar ook eens mee te plagen. "Ik heb je nummer helemaal niet", schiet ik in de verdedingen "En je geeft hem ook helemaal niet en als je het wel doet is het vast niet je eigen nummer", beschuldig ik hem. Hij krijgt verschillende meldingen binnen in de tijd dat ik zijn mobiel nog altijd bij me houd. "Oh... ik hou hem liever nog even veilig hier zo", zeg ik wanneer ik er over heen wrijf. Het is wel leuk om zo je appjes te lezen. Ik weet zeker dat er heel wat afgeroddeld wordt, je kan vast geen minuut over me zwijgen", grijns ik en nu is het mijn beurt om hem wat meer te gaan plagen. "Oeh, wie is Emma? En Lynn?" vraag ik en ik doe alsof ik door zijn meldingen scrol, zonder dat hij het kan zien. "Ik wist altijd al dat je veel aandacht kreeg, maar dat wilt niet zeggen dat je zo fantastisch bent als je denkt", ga ik verder.
Re: O || The arrogant guy and the shy girl
from Ellytjevdb on 06/15/2017 12:15 PMLeila
Gelukkig is de les al snel voorbij en kan ik mijn benen weer strekken. Lang neerzitten is helemaal niks voor mij. Ik stop mijn boeken in mijn tas en hang deze over mijn schouder. Ik heb nog niet uitgevonden waar mijn locker is en ik ga ze niet de hele tijd dragen. Zodra Remi bij ons komt staan, nemen Jill en ik afscheid. Ik weet nu wel zeker dat ze hem niet mag en ze vindt ook dat ik een enorme fout bega door me door hem te laten rondleiden. "Ik denk niet dat je een persoon als jij gemakkelijk kwijtraakt, maar oké", lach ik zacht. Zowat iedereen gaat voor hem aan de kant en je ziet hem al van ver aankomen. Je kan wel zeggen dat er mensen zijn die schrik van hem hebben. Gelukkig lijkt hij me wel aardig te vinden, wat het allemaal een beetje gemakkelijker maakt om hier te wennen. "We kunnen misschien beginnen met het zoeken van mijn locker? Ik wil niet de hele tijd met mijn boeken sleuren?" stel ik voor.
from Ellytjevdb on 06/14/2017 10:14 PMSkyler
Ik schud lachend mijn hoofd bij zijn woorden. Zijn aanraking lijkt wel een brandwonde achter te laten en tintelt nog na. "Ofcourse I can", lach ik om zijn geplaag. Hij kiest 2 fietsen uit die wat meer afgezonderd staan. Zou hij wat meer willen praten? Ik zet me ook op één van de fietsen. Buiten dat ik naar school fiets (bijna) elke dag, is het niet iets wat ik goed kan zoals lopen. Nee, dit doe ik liever op mijn gemakje. Ik vind het lief dat hij meteen vragen begint te stellen, want op die manier toont hij toch interesse. "Well, next year is my last one at school and then I have to go and study. I'm not ready to work yet...", geef ik eerlijk toe. Met mijn diploma dat ik ga krijgen, is het dan ook eerder de bedoeling dat ik nog verder ga studeren. "And my hobbies... I like running, like you saw, and reading, listening to every kind of music and that is basically it", lach ik. "And you?" vraag ik geïnteresseerd. "Wait, how old are you?" vraag ik voordat ik een antwoord krijg op de andere vragen. Zo kan ik een beetje schetsen of hij in hetzelfde schuitje zit. Ik kijk hem van opzij aan en merk dat zijn haar nog platter valt dan daarnet en erin wrijven helpt niet bepaald.
from Ellytjevdb on 06/14/2017 10:05 PMOlivia
Hij meent niet wat hij zegt, ik weet het bijna zeker. Ik grits zijn telefoon uit zijn handen en druk de app weg. "Dat doe je niet", zeg ik kort. Ik heb altijd al gezegd tegen mezelf dat Ian een playboy is, maar eigenlijk heb ik hem nog nooit op echte feiten betrapt. "Jij bent echt ongeloofelijk, weeral", zucht ik. Altijd met zijn mopjes... houdt het nooit een keer op? Ik rol met mijn ogen als hij me 'prinsesje' noemt. Ik zou hem in ieder geval geen prince charming noemen. Ik open mijn mond om ook een vuile belediging naar zijn hoofd te slingeren, maar sluit deze al snel weer en kijk gewoon strak voor me uit. "Ogh ga toch ergens anders slijmen", reageer ik als hij zegt dat hij altijd blij is als ik er ben. Soms zou je zijn woorden nog kunnen geloven, maar soms zijn ze zo nep dat het ervan afdruipt. "Op welke van je dan wel? De barbiepopjes zonder verstand maar wel met een groot ego?" zeg ik terwijl ik een beetje kwaad wordt. "Succes met hen in de toekomst", zeg ik gemeen. "Wat is er venederend aan jouw nummer in mijn schrift?" vraag ik met opgetrokken wenkbrauw en al redelijk wat afgekoeld. "Ik heb jouw nummer niet eens nodig", zucht ik. "En een leuk verhaaltje over jouw geweldigheid ook niet", zeg ik als ik naar hem toegebogen ben en zo de pen uit zijn handen probeer te pakken, maar hij is er mee aan het spelen, dus dat lukt niet. "Oké, schrijf maar", fluister ik in zijn oor. "Maar hou het proper, als dat in jouw woordenboek staat", voeg ik er nog aantoe. Ik ga weer rechtop zitten en leun zelfs een beetje achteruit. Ik kijk hem afwachtend aan, leg zijn mobiel op mijn bank en ontgrendel de mijne opnieuw. Hij kan niet veel ravage aanrichting door zijn nummer op te schrijven en deze boeken zie ik na het examen van economie toch niet meer terug.
from Ellytjevdb on 06/14/2017 09:53 PMSkyler
Ik ben blij met zijn woorden, zeker omdat het me nu meer zelfvertrouwen geeft. Hij wilt hier zijn, met mij. Is dat niet superleuk om te horen? Spontaan verschijnt er een glimlach op mijn gezicht en die gaat er niet meer gemakkelijk af te krijgen zijn denk ik. Ik grinnik zacht bij zijn antwoord en kijk dan hoe hij de oefening doet. Zij spieren tekenen nu extra sterk af en ik sta bewonderd naar hem te staren. Ik heb heel veel respect voor mensen die dit goed kunnen. "I have to honest. I can't do it like 10 times, but I will do my best", zeg ik zo opgewekt mogelijk als hij zegt dat het mijn beurt is. Ik ga staan en kijk omhoog. Wat heb ik mezelf aangedaan. Ik weet dat ik dit niet goed kan, maar toch wil mezelf tegenover Jack bewijzen. Ik strek mijn armen en probeer mezelfde op te trekken. Oké, dit is heel erg zwaar. Ik probeer zo hoog mogelijk te komen en laat me dan weer zakken. Ik doe het nog voor een tweede en een derde keer, maar daarna ben ik helemaal op. "Okay, you won", zeg ik alsof ik een beetje boos ben en terug met beide benen op de grond sta. Daarna verschijnt er weer een glimlach op mijn gezicht.
from Ellytjevdb on 06/14/2017 08:56 PMSkyler
Ik moet zacht lachen om zijn antwoord. Zoals ik dacht was dat inderdaad niet zijn plan. "You didn't have to come if you don't want to", zeg ik zacht, twijfelend aan mezelf. Misschien was het inderdaad nogal snel en straight to the point. Hij had niet echt de kans om te vragen of het op een andere keer kon of misschien wel om iets anders te doen. Ik ben blij als hij zegt dat hij niet zoals die mannen wilt zijn, ik vind het persoonlijk ook niet mooi, eigenlijk vind ik het verschrikkelijk, maar zoals Jack zijn spieren, ja die vind ik wel leuk. "Thank you", lach ik. Ik moet zeggen dat ik van mezelf vind dat ik wel wat spieren heb, vooral in mijn benen. Na al die jaren van dansen en lopen heb ik serieus wat gekweekt. "Yes, I can", zeg ik twijfelend, maar blij dat hij mijn rare gedrag negeert. "But, you can do it first", zeg ik en zet snel een stap opzij. Ik kijk hem hoopvol en met een glimlach aan. "You can do it, right?" vraag ik plagend. Natuurlijk moet hij dat kunnen en met veel gemak waarschijnlijk ook. Stiekem vind ik het wel leuk om naar hem te kunnen kijken in een normalere omgeving. Je zou niet zeggen dat we op Ibiza zijn, dit zou evengoed in Engeland of in Nederland kunnen plaatsvinden.
from Ellytjevdb on 06/14/2017 08:34 PMOlivia
Ik verveel me al vanaf de eerste minuut van de film, maar stiekem ben ik ook bang dat ik straks heel hard ga schrikken wanneer er iets engs gebeurd. Dus neem ik mijn mobiel en scroll ik overal wat doorheen. Ian staat op en loopt naar achteren, waarschijnlijk om zijn mobiel te halen. Jill tikt me aan, want natuurlijk heeft ze dit ook gezien. Het duurt een tijdje, maar uiteindelijk komt Ian naar ons toe. Hij leunt met zijn armen op onze beiden stoelen. Ik doe alsof ik geïnteresseerd ben en draai me naar hem toe. "Ja, eigenlijk wel", reageer ik tevreden omdat hij er redelijk snel is achtergekomen. "Wat een eer zou het zijn om op jou instagram te komen", antwoord ik sarcastisch. "Ohn, ik wist wel dat je ze leuk zou vinden. We dachten dat dat jouw enige kans op een kus zou zijn", zeg ik met een grijns, die hij waarschijnlijk niet goed moet zien omdat het redelijk donker is. Ik geef hem een knijpje terug en blijf hem aankijken. Zodra hij iets zegt, richt ik mijn blik op haar. Waarschijnlijk moet ze nu enorm blozen, al een geluk dat je dat niet kunt zien. "Ik moet naar de wc", zegt ze en ze neemt haar tas en wandelt het lokaal uit. "Moest dat nu echt", sis ik naar Ian. "Jij bent ech ongeloofelijk", zucht ik en draai me weer naar voren. Ik ontgrendel mijn mobiel en stuur Jill een sms. - Let niet op die sukkel, hij is jou niet waard - stuur ik, zonder goed te beseffen dat hij nog steeds achter me moet zitten. "Kan je alsjeblieft opstaan en op een stoel gaan zitten?" vraag ik nogal geërgerd. "Je adem in mijn is nu niet echt aangenaam", voeg ik daar nog aantoe met een nep vriendelijke glimlach. Ik zet me wat schuin, zodat ik een beetje tegen de muur kan leunen en open snapchat opnieuw. Daarnet was ik nog niet klaar met alles te bekijken, dus daar ga ik nu verder mee door. Ik kijk even naar Ian. Door het weinige licht, worden de contouren van zijn gezicht extra duidelijk en ziet hij er verbazend knap maar ook eng uit, alsof hij me elke moment iets zou kunnen aan doen. - Blijf toch liever even buiten - antwoord Jill. Ik slaak een zucht. "Ben je nu blij?" fluister ik. "Jill blijft buiten, dankzij jou", verwijt ik hem. "Geef toe dat je die aandacht wel leuk vind, waarom verneder je haar dan zo? Echt waar, de wanneer waarop je het zei alleen al", zeg ik serieus tegen hem. Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik zo tegen hem praat, op een best serieuze toon, zonder grapjes.
from Ellytjevdb on 06/14/2017 07:25 PMOlivia
We praten nog een beetje verder over een aantal films die we wel zouden willen zien. Komedies, romatische films en ga zo maar door. Alles behalve horror. Ian loopt voorbij met zijn mobiel en zijn lader. Op zijn weg terug, stopt hij bij mij en fluistert hij iets in mijn oor, waardoor er een koude rilling door me heen gaat bij het voelen van zijn adem. Ik rol met mijn ogen en ga er niet op in, net zoals ik wel vaker doe. 'Hij verdient je aandacht niet', fluistert een stemmetje in mijn hoofd. Ik kijk hem toch even aan als hij weer op zijn plek ziet. Zodra hij raar gaat doen met zijn wenkbrauwen, schud ik mijn hoofd en richt ik mijn blik weer op de meiden. "Hij is zo irritant", zeg Maité. "Maar wel superknap", zwijmelt Jill. "Je mag hem hebben", antwoord ik ongeïnteresseerd en met een lachje. "Ik denk niet dat je er veel mee zal kunnen aanvangen", voeg ik daar nog aantoe. "Ik zou naar hem kunnen kijken", zegt ze grijnzend, waarna ze een blik op hem werpt, die langzaam overgaat in gestaar. "Hey, focus", lach ik en tik haar aan. Het is dan wel waar, dat Ian er vreselijk knap uitziet. Hoe hij zich tegenover mij gedraagt trekt me totaal niet aan. Ik weet dat dat gevoel wederzijds is en daar ben ik blij om. Vroeger dachten alle jongens dat ik me niet kon verweren, maar dat werd elk jaar beter en beter. Ik kijk achterom, om te kijken waar zijn mobiel ligt en bedenk iets om hem uit zijn tent te lokken. Ik zou hem niet hetzelfde kunnen aandoen dan wat ze mij ooit hebben geflikt, namelijk 'per ongeluk' mijn mobiel op de grond latten, ondanks mijn haat aan hem, moet ik iets beters verzinnen. Ondertussen zijn er een aantal jongens vooraan in de klas nog altijd bezig met de pc. Hoe lang kan het duren om een film op te zetten? Uiteindelijk doen ze alvast het scherm omlaag en de beamer aan. "Meiden, zoek maar bescherming", grijnzen ze. Ik schud mijn hoofd. Ze doen dit expres en dat maakt het alleen maar erger. Nu ze toch allemaal nog druk bezig zijn, schuif ik zo zacht mogelijk mijn stoel naar achter en rijk ik naar Ians mobiel. Ik trek hem zo stilletjes mogelijk uit het stopcontact en schuif dan weer naar voren. "Oeh, we kunnen foto's maken", zegt Jill zacht. Ik knik en open zijn camera. Hopelijk heeft hij dit niet door, anders zou hij me wel eens meteen kunnen terugpakken. Dat hij me daarna plaagt boeit me eigenlijk niet zo. Ik ben niet van plan om lelijke foto's te maken, want deze zou hij wel eens tegen ons kunnen gebruiken, maar een beetje uitdagen mag wel toch? Ik en Jill trekken een paar zwoele, uitdagende blikken, nog wat lieve foto's ook en daarna maken we ook een aantal boomerangs waarbij we onze lippen tuiten en eentje waarbij we een luchtkusje sturen. Ik leg snel zijn mobiel weer op zijn plaats en we doen weer zo normaal mogelijk. Het licht gaat uit en de film begint. Ik ben benieuwd naar zijn reactie straks. We hebben toch wel een serieus aantal foto's genomen en dat zal hij niet graag hebben, maar ik mag hem ook wel eens plagen toch? Ik vind in ieder geval dat ik dat recht wel heb.
from Ellytjevdb on 06/14/2017 06:35 PMOlivia
Als ik bijna bij het lokaal ben, voel ik plots een arm om mijn nek. Als ik mijn hoofd wat draai, zie ik Ian naast me lopen. "Ook een goeiemorgen, Ian", zeg ik geërgerd. Daar heb je dus mijn vijand, zoals ik hem noem. Hij is me nu al zes jaar lang aan het plagen, gelukkig is het verbeterd nu we ouder worden, maar vroeger zat ik er echt mee in. Nu is het eerder af en toe een woord dat me raakt en niet meer zijn daden. "Niks met jou in ieder geval", antwoord ik zacht. Net voordat we het lokaal ingaan laat hij me los en stapt hij voor me naar binnen. Ik slaak een zucht en wandel ook naar binnen. Hij kan soms zo irritant zijn... Als hij mijn reis ook zo gaat verpesten, ga ik er echt wel iets van zeggen. Daarna zie ik hem (waarschijnlijk en hopelijk) nooit meer terug, buiten onze proclamatie dan, maar daar kan hij me niks meer maken. Zowel Jill als Maité zijn er nog niet, dus zeg ik me op de middelste rij tegen de muur, aangezien de jongens vandaag de kant van de ramen al in beslag hebben genomen. Vrijwel meteen hoor ik de jongens al lachen en praten over de films die ze als opties hebben. Waarom kan er nu nooit eens een komedie gespeeld worden? Dat vinden zowel jongens als meisjes toch leuk? Maar neen, aangezien onze leraar ook een man is zal hij de jongens wel hun gang laten gaan. Jill komt binnen en komt naast me zitten. "Ik zag Ian rond je nek, was hij weer aan het zeveren?" vraagt ze medelevend. "Je kent hem", antwoord ik waarbij ik mijn schouders ophaal. "Ik wil mijn laatste weken op de middelbare school niet door hem laten verpesten, dus geef ik er best niet te veel aandacht aan", leg ik uit. "Zo mag ik het horen", knipoogt ze. Niet veel later komt ook Maité binnen, gevolgd door Jasper. Ze glimlachen naar elkaar en gaan dan elk hun eigen weg. Maité komt blozend en enthousiast naar ons, terwijl Jasper grijnzend naar de andere jongens loopt. "Wat is er gebeurd?" vraag ik nieuwsgierig, aangezien ze er allebei wel heel vrolijk uitzien. "Jasper vroeg me of we samen kunnen studeren", zegt ze met een glimlach. "Heel romantisch?" vraagt Jill. "Hij had iets anders willen doen, maar daar is het nu niet echt de goede tijd voor", legt ze uit. Ik kijk begrijpend en kijk dan naar Jill, die nog steeds bedenkelijk kijkt. Ik geef haar een stomp, zodat ze begint te glimlachen. Ik weet dat Jill het niet zo heeft voor Jasper, omdat hij in het eerste jaar ooit haar jas had besmeurd met verf, in het tweede jaar haar appel in de wc had gegooid en in het derde jaar heeft hij haar uitgelachen bij gym... maar ondanks het feit dat hij nu veel volwassener is dan de gemiddelde jongen in onze klas, vertrouwd ze hem nog altijd niet voor de volle honderd procent. Nu komt ook de docent binnen, die meteen zegt dat de jongens een film mogen opzetten, omdat hij iemand uitleg moet gaan geven over een deel van de leerstof. Hij zegt ons dat we 'braaf' moeten zijn terwijl hij weg is en dat hij achteraf geen klachten wilt horen. "Yey horror", zucht ik als ze al meteen de pc opstarten. "Meen je dit?" zucht Maité. "Ik ga nog liever op de gang zitten", voegt ze daaraan toe. "Of je ligt liever in Jaspers armen", grijns ik. Ze kijkt me nep boos aan, maar kan dit niet lang volhouden en begint dan te lachen. "Misschien wel ja", geeft ze toe.