O || The arrogant guy and the shy girl
First Page | « | 1 | 2 | 3 | 4 | » | Last
[ Go to bottom | Go to latest post | Subscribe to this topic | Oldest posts first ]
Re: O || The arrogant guy and the shy girl
from Ellytjevdb on 07/12/2017 03:26 PMLeila
Mam heeft me verteld dat ik een poolparty mag organiseren om ervoor te zorgen dat ik meer mensen leer kennen. Wanneer zij uit de stad moeten voor werk tijdens een weekend, zou het ideaal zijn, stelde ze zelf voor. Eerst had ik er schrik van, maar nu Remi zijn hulp aanbiedt, vind ik het niet zo'n slecht idee. "Je zegt maar wanneer we alles kunnen plannen", zeg ik en geef hem een papiertje. "Hier heb je mijn nummer zodat we kunnen afspreken", ga ik verder. "Ik ga nu naar Jill toe, dat heb ik haar beloofd. Zo blijft er ook nog wat van jouw vrije tijd over", glimlach ik. "Ik zie je zo wel in de les", zeg ik nog over mijn schouder en been daarna zo snel mogelijk bij hem vandaan. Mijn wangen zijn vast knalrood. Ik heb nog nooit zoveel gepraat met zo'n leuke jongen en ik heb al zeker nooit mijn nummer aan zo iemand gegeven. Ik vraag me af wat er plots met me scheelt. Het kan toch niet dat het verleden meisje van twee weken geleden nu al gaan varen is door deze omgeving na een halve dag?

from Supermodelkaty on 07/11/2017 08:26 PMRemi
Dan bedankt Leila mij voor de rondleiding. 'Graag gedaan, alles is beter dan lessen.' Zeg ik dan. Dan begint ze over de mensen sie naar haar kunnen glimlachen en dan onder andere ook ik. Dan begint ze erover dat ik hier veel te zeggen heb. Ik begin te grijnzen. 'Ik heb zeker veel te zeggen hier, het is ideaal en je kan mij sowieso beter te vriend houden.' Zeg ik dan met een grijns. Dan begint Leila over een poolparty. 'Een poolparty is werkelijk waar perfect, ik kan je wel helpen om te organiseren. En sowieso als jij leuke party's geeft dan vinden ze jouw sowieso beter.' Ik kijk naar Leila. 'Dat moet wel goed komen, een paar drankjes en een paar drankjes zonder alcohol, hapjes en goede muziek.'
I'm no therapist, but I promis you two things. I will listen and I will care
from Ellytjevdb on 07/11/2017 05:11 PMLeila
Als hij me mijn kluisje wijst, leg ik er meteen mijn boeken in. Zodra ik een beetje op mijn gemak ben hier, kan ik er foto's inhangen of mijn lesrooster, al ken ik die redelijk snel vanbuiten. Remi toont zijn locker en die zal wel gemakkelijk te onthouden zijn. Hierna leidt hij me verder rond. We komen op allerlei plaatsen en meteen merk ik dat alles er hier veel verfijnder en chic uitziet in tegenstelling tot de scholen in onze buurten. "Dank je voor de rondleiding", zeg ik om hem nogmaals te bedanken. "Ik ben blij dat er toch al een paar mensen zijn die naar me kunnen glimlachen... Waaronder jij, de persoon die hier blijkbaar veel te zeggen heeft. Ik hou jou zeker te vriend", zeg ik met een grijns. "Ik had het idee om misschien een poolparty te organiseren bij mij thuis, maar aangezien de meerderheid zijn hoofd draait als ik eraan kom en aangezien ik niet weet hoe ik het zou moeten organiseren, lijkt me dat toch niet zo'n goed idee", zeg ik eerlijk.

from Supermodelkaty on 07/10/2017 10:56 PMRemi
Al snel krijg ik haar kluisjes nummer. Samen lopen we op wegnaar haar kluisje. 'Je kluisje staat in het B-gebouw en het is het negentiende kluisje dat er staat.' Leg ik dan uit. Dan vraagt ze waar mijn kluisje zit en of ze dat mag weten. Meteen knik ik en kijk ik naar Leila. 'Mijn kluisje is hier ook in het B-gebouw en het is nummer 1, dus die staat daar.' Zeg ik dan en ik wijs meteen de goede plek aan. Ik wacht totdat Leila al haar spullen in haar kluisje heeft gedaan en dan begin ik echt met de rondleiding. Ik laat haar de kantine, de aula, alle lokalen, de gymzalen en de conciërge plekken zien. 'Opzich was dit het nu wel, naast de aula zit ook nog een bibliotheek waar je ook een laptop kan lenen en daar kan je ook gewoon computers gebruiken.' Zeg ik dan.
from Ellytjevdb on 07/10/2017 10:23 AMLeila
Ik lach zacht, omdat ik weet dat het inderdaad kan voorvallen, maar dan zou ik hem al snel terugvinden. Zoals ik al zei, iedereen kent hem, dus ik hoef het maar gewoon te vragen. Ik begin in mijn tas naar het papiertje te zoeken waarop de nummer van mijn locker staat, waar Remi naar gevraagd heeft en wandel ondertussen alvast met hem naar beneden. Uiteindelijk vis ik het papiertje eruit. "B19" lees ik luidop, waarna ik zelf ook al op de kluisjes begin te kijken naar de nummertjes. "Misschien kan je ook meteen vertellen waar de jouwe is? Dan kan ik je gemakkelijker vinden als ik je kwijt ben", vraag ik voorzichtig.

from Supermodelkaty on 06/16/2017 12:10 PMRemi
Leila geeft al snel als antwoord dat je mij niet zo snel kan kwijtraken. Ik glimlach en kijk haar aan. 'In deze school kan je mij nog wel kwijtraken.' Antwoord ik dan. Dan vraagt ze of wij misschien naar haar locker kunnen gaan, omdat ze niet de hele tijd met haar boeken wil sleuren. Ik knik. 'Heb je je nummer van je kluisje, want dan kunnen we hem gaan zoeken.' Zeg ik dan. We lopen richting beneden omdat daar alle kluisjes staan, alle klusijes zijn genummerd en staan op volgorde, dus ik wacht totdat ik haar nummer krijg en dat wij de goede kant op kunnen.
from Ellytjevdb on 06/15/2017 12:15 PMLeila
Gelukkig is de les al snel voorbij en kan ik mijn benen weer strekken. Lang neerzitten is helemaal niks voor mij. Ik stop mijn boeken in mijn tas en hang deze over mijn schouder. Ik heb nog niet uitgevonden waar mijn locker is en ik ga ze niet de hele tijd dragen. Zodra Remi bij ons komt staan, nemen Jill en ik afscheid. Ik weet nu wel zeker dat ze hem niet mag en ze vindt ook dat ik een enorme fout bega door me door hem te laten rondleiden. "Ik denk niet dat je een persoon als jij gemakkelijk kwijtraakt, maar oké", lach ik zacht. Zowat iedereen gaat voor hem aan de kant en je ziet hem al van ver aankomen. Je kan wel zeggen dat er mensen zijn die schrik van hem hebben. Gelukkig lijkt hij me wel aardig te vinden, wat het allemaal een beetje gemakkelijker maakt om hier te wennen. "We kunnen misschien beginnen met het zoeken van mijn locker? Ik wil niet de hele tijd met mijn boeken sleuren?" stel ik voor.

from Supermodelkaty on 06/14/2017 11:55 PMRemi
Als Leila zegt dat het haar leuk lijkt knipoog ik naar haar en loop ik naar een tafeltje achterin. Ik plof daar neer en pak mijn spullen uit mijn tas. Al snel begint de les wiskunde en let ik een beetje op, wiskunde vind ik niet heel lastig als het maar uitgelegd word, dan kan ik het wel. Af en toe kijk ik de kant van Leila op. En dan worden wij door de docent aan het werk gezet eb loopt de docent weg om even koffie te halen. Ik begin maar een beetje uit verveling aan wiskunde maar ik kom er al snel achter dat ik het wel begrijp, dus ik sla een aantal opdrachten over en maak dan de laatste paar opdrachten. Dan gaat de bel, ik pak mijn spullen in en loop naar Leila toe. 'Zullen we even wachten totdat de tweede bel is gegaan, dan kunnen wij rustiger door school heen lopen.' Zeg ik dan. 'Want dan is het ook makkelijker om uitleg te geven over de school en raken we elkaar niet zo snel kwijt.' Leg ik dan verder uit aan Leila.
from Ellytjevdb on 06/14/2017 06:10 PMLeila
Even later komt ook Remi binnen in het lokaal. Aangezien ik hem net heb achtergelaten, lijkt het me onmogelijk dat hij nu tegen me gaat praten, maar toch komt hij mijn richting uit. Hij doet zijn voorstel om me rond te leiden opnieuw, volgend uur zou het lukken. Ik wil protesteren, zeggen dat ik wel met Jill meeloop, maar hij gaat snel verder. De hele tijd dat hij aan het praten is, blijf ik hem strak aankijken. Ik voel de blik van Jill op me branden, waardoor ik haar kort aankijk. Ze doet een teken dat ik het niet moet aannemen, maar het is sterker dan mezelf. Je krijgt niet elke dag de kans om met een knappe jongen rond te lopen, of toch niet in mijn geval. Het feit dat hij tijd voor me heeft, vind ik al heel wat aangezien hij hier dus best belangrijk is op school. "Lijkt me fijn, bedankt", glimlach ik wat verlegen. Ik glimlach naar hem en kijk dan weer kort naar Jill, die met haar ogen rolt en in haar boek begint te bladeren.

from Supermodelkaty on 06/14/2017 05:53 PMRemi
Ineens zegt Leila dat ze het wel red en bedankt mij voor de tips en dan loopt ze harder en raak ik haar kwijt. 'Huh.' Zeg ik dan en ik kijk naar de kant waar Leila op liep. Ik loop maar naar het goede lokaal en daar zit ze dan naast een ander meisje. Ik loop naar Leila toe en kijk naar haar. 'Zometeen hebben wij een tussen uur, zal ik je dan zometeen die rondleiding geven?' Ik kijk met een glimlach naar Leila en dan ook even naar het meisje naast Leila. 'En nee, jij stoort me niet en valt mijn plannen niet lastig. Ik kan jou beter een rondleiding geven dan te zitten niksen in de aula.' Zeg ik snel voordat ze mijn aanbod weer afwijst omdat ze mij dan zou storen.

Reply