O || The arrogant guy and the shy girl

First Page  |  «  |  1  |  2  |  3  |  4  |  »  |  Last [ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Oldest posts first ]

Ellytjevdb

26, female

Level 26

Moderator

Re: O || The arrogant guy and the shy girl

from Ellytjevdb on 06/13/2017 06:25 PM

Leila
Ik haal even diep adem en knik dan. Natuurlijk krijgt hij nog een andere, betere auto. Ik zou al blij zijn moest ik een eigen auto hebben. Hij zegt dat ik mezelf niet zo achteruit moet schuiven, maar ik vind dat ik mezelf moet aanpassen aan mijn omgeving. Hier is er al een hiërarchie en die wil ik niet verstoren. Hij legt uit dat wiskunde in deze gang is, waar ik blij om ben zodat ik niet langer het gevoel krijg verstikt te worden door allerlei blikken. Ik krijg zowel vriendelijke, gemeende en vieze blikken naar me toegeslingerd. 
"Ik red me wel, toch bedankt voor de tips", zeg ik met een zenuwachtige glimlach. Ik begin wat sneller door te wandelen zodat ik een eindje voor hem uitloop. Ik heb geen idee waar ik heen ga, dus kijk ik op elk bordje dat bij de deur van een lokaal hangt. Waarom staat er nergens wiskunde op? Ik slaak een zucht en vind eindelijk het lokaal. Ik stap naar binnen met zo veel mogelijk zelfvertrouwen en ga ergens op de middelste rij bij het raam zitten. Ik haal mijn boeken alvast te voorschijn. De docent komt even naar me toe om zichzelf voor de stellen en uit te leggen wat ik gemist heb dit jaar. Het blijkt dat ik verder sta dan hen en dat voelt als een opluchting, zo moet ik wiskunde toch al niet inhalen. Intussen zijn er al wat meer leerlingen in het lokaal, al zitten ze nog niet allemaal op een plek. Er komt een meisje naast me zitten en ze stelt zichzelf meteen voor als Jill. Ze ziet er vreemd normaal uit, tegenover al de rest van de meiden die ik al ontmoet heb. Ik probeer alles en iedereen buiten te sluiten en me enkel op haar woorden te concentreren, aangezien ik van daarbuiten toch alleen maar vreemde dingen hoor.

cooltext1643255418.png

Reply

Supermodelkaty
Admin

26, female

Level 37

Care Team Hello Blog

from Supermodelkaty on 06/13/2017 04:29 PM

Remi 
Natuurlijk moest Britney weer over mijn auto's beginnen, ze is gericht op geld. Dan begint Leila te praten met goedkeuring in haar sten vraagt ze naar mijn Porsche. 'Ja, het is niet zo'n hele speciale ik krijg nog een betere maar het is wel een leuke auto.' Zeg ik dan. Ze zegt tegen Britney dat ze er wel bij mag zijn, meteen schud ik mijn hoofd. 'Jij stoort mij niet, niet zo jezelf naar achter schuiven.' Zeg ik dan. 'Wiskunde dat is easy, hier hebben we eigenlijk in elke gang een soort vak zitten. Best logisch want zo zijn de lokalen perfect voor de lessen.' Vertel ik dan. Terwijl wij naar het goede lokaal lopen begin ik er weer over dat ze te verlegen is en zich zelf naar achter schuift. 'Een tip, hier op school moet je niet nederig zijn en niet jezelf zo naar achter schuiven want dan wordt je echt een soort voetveeg en daar schiet je hier niets mee op. Maar je moet ook niet te veel willen opvallen, want dan krijg je ruzie met Britney en haar groepje, tenminste als meisje. Bij de jongens moeten ze niet boven mij uit willen komen want dat lukt ze niet en dan hebben ze echt een probleem.' Zeg ik dan met een grijns. 

I'm no therapist, but I promis you two things. I will listen and I will care

Reply

Ellytjevdb

26, female

Level 26

Moderator

from Ellytjevdb on 06/13/2017 01:40 PM

Leila
Ik haal een brief uit mijn tas, die ik een week geleden gekregen heb per email, zodat ik op mijn eerste dag tenminste wist welke boeken ik zou moeten meenemen. Er hangt plotseling een meisje rond Remi en na afloop van het hele rare gesprek, weet ik dat haar naam Britney is. "Een porsche?" knik ik goedkeurend met een lachje. Ik had al gemerkt dat hij veel geld moest hebben, maar dat hij keuze heeft uit verschillende auto's die van hem blijken te zijn, had ik niet meteen verwacht. "Je mag heus wel bij hen lopen hoor, zoals ik al zei, als ik je stoor vind ik het zelf wel", zeg ik nogal verlegen. "Als je me enkel een richtlijn kunt geven zou het fijn zijn, wiskunde, waar is dat ergens?" vraag ik terwijl ik van hem, naar mijn blad en dan naar de gang kijk. Ik gooi mijn haren over mijn schouders als er een pluk irritant langs de zijkant van mijn ogen hangt. Ik kijk Remi afwachtend aan. Buiten dat hij er knap uitziet, is er een bepaalde arrogantie waar ik schrik van krijg, dus richt ik mijn blik snel weer op de rest van de leerlingen die overal heen lijken te lopen. Het lijkt hier niet mijn vorige school, alleen loopt iedereen er hier bij alsof het een modeshow is. Het is net of ik uit de toon val, ondanks ik al iets netter aanheb dan ik normaal zou dragen naar school.

Leila_Jordan_8.jpg 

cooltext1643255418.png

Reply

Supermodelkaty
Admin

26, female

Level 37

Care Team Hello Blog

from Supermodelkaty on 06/13/2017 11:18 AM

Remi
Leila loopt naar voren en vertelt wat over zich zelf, ze komt uit Nederland, verblijft hier een jaartje enzovoort. Britney, Genvieve en Marisol kijken verveeld en zijn een beetje met hun nagels bezig. Ze doen alsof zij, de "populairste meiden", een nieuwe leerling totaal niet interessant vinden maar ondertussen weten ze straks als eerste alles over Leila omdat ze willen weten of zijn ook bij hun in het groepje kan komen. Leila kijkt dan naar mij en glimlacht, natuurlijk glimlach ik terug. Al snel kan Leila weer terug op haar plek gaan zitten en begint de docente de les. De les is niet heel interessant en ik ben blij als de bel al snel gaat, de les is over. Ik sta op en loop samen met Leila het lokaal uit. 'Ik kan je nu alvast een rondleiding geven naar het volgende lokaal. Wat voor les heb jij nu?' Vraag ik dan aan Leila als we net de deur van het lokaal uitlopen zodat we de goede kant op kunnen gaan lopen. Ineens komt Britney naast/tegen mij aan lopen. 'Hey schatje,' zegt ze met zo'n nep stem, 'ben je weer naar school met jouw audi of met jouw Porsche?' Vraagt ze terwijl ze met haar vinger over mijn borstkas heen gaat. Ik duw haar aan de kant en kijk even naar Leila en rol met mijn ogen. 'Britney, nu effe niet.' Zeg ik terwijl ik mij weer naar Leila richt. 'Sorry, maar ze wil graag aandacht van bijna elke jongen en nu is ze jarloers omdat ik niet met haar "populaire meidengroepje" meeloop maar met jou.' Leg ik dan uit.

Reply Edited on 06/13/2017 11:18 AM.

Ellytjevdb

26, female

Level 26

Moderator

from Ellytjevdb on 06/12/2017 01:09 PM

Leila
Remi zegt dat het normaal is, maar ik vind het maar vreemd dat een docent zo graag bevriend wilt zijn met haar leerlingen. Ik hoop maar dat we rap door dit stadium zijn en dat ze mij daarna zo veel mogelijk met rust laat. Er zit twijfel in zijn stem wanneer hij ook op mijn tweede opmerking reageert, alsof niet goed weet of het wel een slim idee is als ik bij hen kom zitten. Voor mij is het geen probleem, ik moet ook nog andere vrienden zien te maken. Ik moet zacht lachen door zijn opmerking, maar weet niet zeker of hij het merkt want ik zit al met mijn rug naar hem toe. Ik stap voorzichtig naar de docente toe, om me dan met mijn gezicht naar de klas te keren. "Hallo, ik ben Leila Jordan, 17. Ik kom oorspronkelijk uit Nederland, maar verblijf nu hier voor een jaar", leg ik uit. Al meteen zie ik de blikken van enkelen die verveeld kijken. Ik zoek Remi zijn blik en glimlach verlegen naar hem. Hij is desnoods de enige die al echt tegen me gepraat heeft. Ik ga weer op mijn plek zitten en hoop dat dit uurtje snel voorbij is. 
De bel gaat en met een opgeluchte zucht heis ik mijn handtas op mijn arm.

Leila_Jordan_7.jpg 

cooltext1643255418.png

Reply

Supermodelkaty
Admin

26, female

Level 37

Care Team Hello Blog

from Supermodelkaty on 06/12/2017 10:02 AM

Remi
Als de docente terug naar haar bureau loopt draait Leila zich om en vraagt of hethet normaal is dat de docente met haar wilt lunchen. Ik kijk naar Leila en knik grijzend. 'Ja, zij wil graag bij de jongeren horen en als er een nieuw iemand is in de klas wil ze zo snel mogelijk aardig door diegene gevonden worden en hoopt zo vrienden te worden met de leerling.' Antwoord ik dan. 'Je mag wel bij ons komen zitten, maar dat zien we straks wel.' Antwoord ik als ze zegt dat ze hoopt dat ze dan wel iemand anders heeft gevonden om mee te lunchen. De docente blijft Leila in de gaten te houden. 'Leila, een voordeel hier aan is dat je elke les gewoon met elkaar kan "overleggen" zonder dat zij het erg vind, want ze wil graag door iedereen leuk gevonden worden.' Ik kijk naar Leila en dan even naar de docente, natuurlijk glimlacht ze naar ons en dan vraagt ze of Leila naar boren kan komen om iets over zich zelf te vertellen.

Reply

Ellytjevdb

26, female

Level 26

Moderator

from Ellytjevdb on 06/11/2017 07:50 PM

Leila
Ik knik maar, omdat ik weet dat hij gelijk heeft. Het is superaardig van hem dat hij dit wilt doen, zeker omdat we daarnet al zulke vreemde blikken kregen. James gaat zijn rugzak halen en ik volg zijn bewegingen, tot ik merk dat er een vrouw binnenkomt. Ze komt meteen naar me toe gewandeld met een enorme glimlach om haar lippen. Zodra ze bij me staat begint ze een heel gesprek. Af en toe kan ik eens iets over mezelf zeggen, maar voor de rest ratelt ze maar door en kan ik er niet alles van verstaan. Het laatste begrijp ik in ieder geval wel. Ik draai me kort om op mijn stoel om iets tegen de jongens te fluisteren. "Is het normaal dat ze met me wilt lunchen zodat ik niet alleen hoef te zijn?" fluister ik waarbij ik een beetje raar kijk. Het idee alleen al om met een docente te lunchen... Ik begrijp het dat ze haar leerlingen goed wilt kennen, zeker wanneer er iemand nieuw in de klas komt, maar dat gaat er toch een beetje over. "Ik hoop maar dat ik tegen die tijd iemand anders heb gevonden", lach ik zacht. Ik draai me weer om en glimlach lief naar haar als ze vooraan in de klas naar me staat te kijken. 

Leila_Jordan_5.jpg 

cooltext1643255418.png

Reply

Supermodelkaty
Admin

26, female

Level 37

Care Team Hello Blog

from Supermodelkaty on 06/11/2017 07:10 PM

Remi
Leila zegt tegen James dat hij niet zo verlegen hoeft te zijn. En dan beantwoord ze eindelijk mijn vraag. Het lijkt haar fijn, maar steeds meer begint ze te twijfelen want ze wil ons niet storen. Ik kijk haar met een oprechte glimlach aan. 'Tuurlijk kan ik je wel rondleiden en dat stoort mij niet. Als ik er geen tijd voor heb waarom zou ik je dan vragen of ik je kan rondleiden?' Ik kijk naar Leila. James loopt naar zijn plek en pakt zijn rugzak en komt naast mij zitten. De docente komt binnen lopen en kijkt meteen naar Leila, ze komt naar Leila toelopen en begint een gesprekje. Meteen kijken James en ik elkaar aan en beginnen te lachen. Onze docente wil graag bij alle jongeren horen dus ze wil door iedereen aardig gevonden worden. 'Tuurlijk ze heeft nu de kans om een vriendin te krijgen die bij de jongere hoort.' Zegt James fluisterend terwijl hij naar Leila en de docente kijkt. 

Reply

Ellytjevdb

26, female

Level 26

Moderator

from Ellytjevdb on 06/09/2017 06:02 PM

Leila
Ik begin zacht te blozen bij zijn woorden. Zo word ik namelijk niet elke dag genoemd. Ik trek kort mijn wenkbrauw op als James (dat is blijkbaar zijn naam) niet zelf antwoord, maar al snel begin ik weer zacht te blozen door zijn woorden. "Bij mij moet je echt niet verlegen zijn", verzeker ik hem met een lieve glimlach. Nog voor ik kan antwoorden op zijn vraag, waarover ik toch even moet nadenken, volg ik zijn blik door de klas. Meteen kijken alle meiden weg als Remi naar hen kijkt. Blijkbaar is hij een gewilde jongen met een bepaalde arrogantie. Ik slik en lik over mijn lippen. "Ja, lijkt me fijn. Ik weet helemaal niet waar ik heen moet", zeg ik met een zucht. "Enkel als ik jullie niet stoor. Ik kan zelf ook wel op zoektocht gaan", vul ik mezelf snel aan. Ik wil hen helemaal niet tot last zijn. Waarschijnlijk hebben ze wel veel vrienden (en vriendinnen natuurlijk) met wie ze liever rondlopen dan met een meisje wiens naam ze nog maar net kennen. Meteen begin ik mijn antwoord in vraag te trekken. Misschien kan ik maar beter zoeken naar een vrouwelijke gids? Ik wil niet al vanaf de eerste dag een label krijgen dat ik achter Remi en James aanzit. Mijn gezicht moet nu wel heel bedenkelijk staan, dus begin ik snel te glimlachen richten de twee jongens.

Leila_Jordan_4.jpg 

cooltext1643255418.png

Reply

Supermodelkaty
Admin

26, female

Level 37

Care Team Hello Blog

from Supermodelkaty on 06/09/2017 02:50 PM

Remi
'Dus we hebben hier een mooie knappe hollandse dame, genaamd Leila. Dat is wel weer eens iets anders hier op school. Dan vraagt ze naar James zijn naam, meteen kijkt James naar mij en ik kijk dan naar Leila. 'Dit is James, hij vind het lastig als hij door een bloedmooi meisje word aangesproken maar dat trekt nog wel weg.' Ik kijk naar James, zijn roodheid zakt weg en knikt stoer. James is soms echt een stumpertje, maar hij mag er zijn. Ik kijk weer naar Leila. 'Zal ik je straks een rondleiding geven door de school? Dan weet je meteen alle geheimen van deze school.' Zeg ik dan en kijk Leila afwachtend aan. Waarschijnlijk wil ze wel een rondleiding, maar zij is ook wel een beetje een pittige dame dus het kan maar zo wezen dat ze het af wijst. Ik kijk even door de klas, meiden kijken nu al jarloers en bitcherig naar Leila en mij. Ik grijns naar ze en al snel draaien ze zich om als ze door hebben dat ik ze heb betrapt. Zo, nu letten ze minder op Leila en mij en hebben wij meer prive.

Reply
First Page  |  «  |  1  |  2  |  3  |  4  |  »  |  Last

« Back to forum