ik ben heel erg onzeker van mezelf

[ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Latest posts first ]


CoolGirl

20, female

  Level 7

Posts: 141

ik ben heel erg onzeker van mezelf

from CoolGirl on 06/19/2015 09:53 PM


sinds deze week proberen mijn oude bff en haar bff mij op te sluiten op school. ik weet niet wat het is. ik heb niet echt vriendinnen en voel me nog al eenzaam/onzeker op school. het lijkt net alsof "dit mens is stom" op mijn hoofd staat. ook slaat mijn oude bff mij wel eens. het stomme is vorig jaar waren we echt super close

voor info misschien lijkt het kinderachtig. ik zit nog op de bassischool met heel weinig kinderen. waardoor ik geen vriendinnen kan maken omdat iedereen al een groepje heeft waar ik niet bij mag zelf wil ik super graag naar de middelbare!!!!!!!!!!

help aub

When you be Yourself You are cool, when you be a other are you not
-Christy
-CoolGirl

Reply

mint
Deleted user

Re: ik ben heel erg onzeker van mezelf

from mint on 06/20/2015 11:53 AM

Ze slaat je en ze probeerde je op te sluiten in school?! Pff lekkere vriendin zeg, kan je niet met je lerares of juf erover praten?

Reply

Supermens

21, female

  Level 9

Posts: 287

Re: ik ben heel erg onzeker van mezelf

from Supermens on 06/20/2015 08:17 PM

Kan je niet een keer proberen om bij een groepje te gaan uit een andere klas ofzo? Die je niet kent en wel aardig lijkt Ik denk dat alle 8ste-groepers in NL wel binnen 4 weken zomervakantie hebben. Ik zit ook op een basisschool (groep 8) en daar zitten ook weinig kinderen maar bij mij zijn er een paar groepjes  die ik niet echt ken. Maar ik weet niet of dat ook bij jou is. Anders probeer je rechtop te houden nog maar eer paar weekjjes 

Supermens2.gif Voordat mijn model verwijderd wordt : 

Reply

LockonStratos
Deleted user

Re: ik ben heel erg onzeker van mezelf

from LockonStratos on 06/22/2015 10:17 PM

Trek je dr niks vanaan, het ligt serieus niet aan jou. Je 'bff' die vertoont gewoon gedrag om te laten zien hoe stoer ze is of iets in die trant naar dr nieuwe bff toe. Zij is zelf dus ook nogal onzeker. Is typisch groep 8 gedrag hoor, mensen willen zichzelf meer neerzetten als persoon en zichzelf ontdekken. Die nieuwe bff is blijkbaar een persoon waar ex bff van denkt dat ze zichzelf meer moet uiten als een 'cool' persoon oid (en hoe doe je dat? juist, n ander in de weg zitten...). Experimenteel vervelend gedrag noem ik t maar. Ik heb t ook meegemaakt T_T

En ga er nooit vanuit dat mensen je stom of saai vinden Je gevoel gaat heel lang anders beweren, maar serieus, als je t lang genoeg ook kan leren denken dan komt er ergens na n paar maand wel n switch in je hoofd dat je wat positiever wordt. 

Reply

IsaaatjeN

25, female

  Level 8

Posts: 63

Re: ik ben heel erg onzeker van mezelf

from IsaaatjeN on 06/22/2015 10:53 PM

Ik ben tot enmet de tweede klas heel erg gepest en ik voeld me altijd heel erg onzekr. Tegenwoordig heb ik een soort masker op en als ik me onzekrr voel dan doe ik het gewoon. Maakt het mij wat uit wat anderen ervan denken. En ja ik geef toe ik vind het soms ook echt verschrikkelijk eng om mijn punt te houden en niet met anderen rekening te houdenmaar het geeft je weleen boost zelfvertrouwen. Van binnen kan i soms nog wel dat verlegen bange meisje zijn maar als je er niet te veel over na denkt en het gewoon doet werkt alles beter.

Stap op die vriendin af en vraag haar waarom ze zo doet, confronteer haar met 'stoer' gedrag en laat haar inzien waar ze mee bezig is. Vertel haar dat je je kut voelt. Als je dit echt heel eng vind app haar dan of stuur desnoods een brief. Meestal kun je woorden beter uiten op papier.

En iedereen zegt altijd wel dat mensen zich anders voor doen online dan in reallife maar meestal is het gewoon dat je meer durft. Je zegt eerder wat je denkt en wat je dwars zot omdat mensen dan niet 'bijten'.

Probeer dit ook in reallife te doen en houd jezelf het motto bij 'I don't care'.



Good luck en hou nog even ol. Let wel op dat er misshien toch een kans is dat je bij een klasgenootje weer in de klas komt.

Reply

« Back to forum