Ik haat het om in ASO te zitten

First Page  |  «  |  1  |  2 [ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Latest posts first ]


EternalLove
Deleted user

Re: Ik haat het om in ASO te zitten

from EternalLove on 03/19/2016 05:32 PM

@ Tine: Ja, mijn zus is nu al eeuwen bezig aan haar GIP, maar dat komt bij haar omdat ze het totaal niet gewend is om zoveel te werken... En indd, het is altijd grappig als mensen je aangapen van "Wat weet jij van de wereld? Je bent nog maar een snotneus". Maar waar raak ik aan werk als psychologie? Ik wil geen eigen bedrijf opstarten hoor, hahaha. En ja indd, daarom dat ik ook Nederlands aan de kant laat omdat ik echt geen andere taal erbij wil (behalve Duits dan, maar dat zie ik niet zitten) en een lerarenopleiding staat ook helemaal aan de zijkant van mijn wat-ik-wil lijstje.


@ Violet: Voor ons hoef je geen respect te hebben, de maatschappij draait ook dankzij jullie. Het zijn de hoge pieten met dikke nekken die ASO deden die in het parlement zetelen en die mensen die beter zijn in praktijk naar beneden halen. En zoals Tine zegt, wij zouden jouw richting ook moeilijk vinden. Een vriendin van mij doet Hout (richting in BSO) en ze is alles behalve slim, maar ik zou het geen week uithouden in haar richting omdat ik totaal niet goed ben in praktijk. En het zijn dankzij mensen zoals zij dat we een dak boven ons hoofd kunnen permiteren, de ASO'ers en slimmere mensen zorgen er juist voor dat dat dak figuurlijk wegvalt door al die belastingen.


@ Delphy: Omdat ik echt zielsveel hou van mijn richting, ahahah.  Het is alleen zo stom dat ik naast 4 uur gedrag, 3 uur cultuur, 1 uur filosofie zo nog extra vakken krijg (normaal moeten wij natuurwetenschappen krijgen, in plaats daarvan nog altijd bio/fysica/chemie apart) en dan nog 3 uur wiskunde waarin we dingen zien die we nooit gebruiken (ik ga nooit een appel gooien en dan een homografische functie en tekenverlopen etc. gaan opstellen om te bepalen waar mijn appel terechtkomt)

@ Frouke: Pff het is alleen dat het zo mij nu beu is en in de universiteit is er niet super veel begeleiding meer.. En ik heb echt begeleiding nodig, want vanaf het moment dat ik dat niet meer heb raak ik alles kwijt. Ik heb nu 2 weken lang geen begeleiding gehad en ik zit nu alweer op het randje van de afgrond, terwijl ik zelf lkr heb die nog vragen of het wel oké is met me. Bij het verder studeren verdwijnt dat allemaal...

Reply

Anelore33

23, female

  Level 17

Posts: 6168

Re: Ik haat het om in ASO te zitten

from Anelore33 on 03/19/2016 05:36 PM

@ Delphy: Omdat ik echt zielsveel hou van mijn richting, ahahah. Het is alleen zo stom dat ik naast 4 uur gedrag, 3 uur cultuur, 1 uur filosofie zo nog extra vakken krijg (normaal moeten wij natuurwetenschappen krijgen, in plaats daarvan nog altijd bio/fysica/chemie apart) en dan nog 3 uur wiskunde waarin we dingen zien die we nooit gebruiken (ik ga nooit een appel gooien en dan een homografische functie en tekenverlopen etc. gaan opstellen om te bepalen waar mijn appel terechtkomt)


Nja, dat begrijp ik. Maar je moet echt wel rekening gaan houden met jezelf. De universiteit ga je waarschijnlijk wel aankunnen maar je gaat nog minder tijd hebben voor je alledaagse dingen, je gaat nog harder moeten werken voor je school dus nu moet je voor jezelf uitmaken of dat dan wel gaat lukken. Heb je nog wel wat overschot? Waarschijnlijk ga je je middelbaar wel kunnen afmaken in ASO (richting gedragswetenschappen) Doe gewoon steeds je best en bespreek het alvast met je ouders, je studiebegeleiders, leerkrachten,...

Reply

EternalLove
Deleted user

Re: Ik haat het om in ASO te zitten

from EternalLove on 03/19/2016 05:47 PM

Nja, dat begrijp ik. Maar je moet echt wel rekening gaan houden met jezelf. De universiteit ga je waarschijnlijk wel aankunnen maar je gaat nog minder tijd hebben voor je alledaagse dingen, je gaat nog harder moeten werken voor je school dus nu moet je voor jezelf uitmaken of dat dan wel gaat lukken. Heb je nog wel wat overschot? Waarschijnlijk ga je je middelbaar wel kunnen afmaken in ASO (richting gedragswetenschappen) Doe gewoon steeds je best en bespreek het alvast met je ouders, je studiebegeleiders, leerkrachten,...

Ik heb nu weinig vrije tijd omdat ik helemaal niets doe met mijn leven en mijn schoolwerk echt enorm traag afwerk, maar op een normaal tempo zou ik het wel allemaal kunnen afkrijgen met nog enorm veel vrije tijd over. Mijn typische vakken heb ik niets van problemen mee om dingen te studeren en huistaken te maken, de algemene wetenschapsvakken is dan weer wat anders, maar daar krijg ik niets meer van als ik ga verder studeren (had dat al eens opgezocht)

Reply

Anelore33

23, female

  Level 17

Posts: 6168

Re: Ik haat het om in ASO te zitten

from Anelore33 on 03/19/2016 10:49 PM

Ik heb nu weinig vrije tijd omdat ik helemaal niets doe met mijn leven en mijn schoolwerk echt enorm traag afwerk, maar op een normaal tempo zou ik het wel allemaal kunnen afkrijgen met nog enorm veel vrije tijd over. Mijn typische vakken heb ik niets van problemen mee om dingen te studeren en huistaken te maken, de algemene wetenschapsvakken is dan weer wat anders, maar daar krijg ik niets meer van als ik ga verder studeren (had dat al eens opgezocht)

Nja, je kan het doen. Maar aangezien je er zo onzeker over bent, raad ik je aan om er eens over te praten met een studiebegeleider. 

Reply

EternalLove
Deleted user

Re: Ik haat het om in ASO te zitten

from EternalLove on 03/20/2016 02:17 PM

Nja, je kan het doen. Maar aangezien je er zo onzeker over bent, raad ik je aan om er eens over te praten met een studiebegeleider.

Dat heb ik al gedaan met m'n klastitu, niet echt diep met de llnbegeleiding. Beide zeggen ze hetzelfde: ik moet eerst mijn persoonlijke shit en trauma's hebben verwerkt... :/ M'n klastitu was de enige die me zo'n beetje moed en motivatie kon geven om die verder stappen te zetten, maar zij is nu weg en ik heb helemaal geen idee hoe 't verder moet. Vandaar al m'n frustratie.

Reply
First Page  |  «  |  1  |  2

« Back to forum