mijn scheikunde proefwerk ging zo slecht.. ):

[ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Latest posts first ]


mint
Deleted user

mijn scheikunde proefwerk ging zo slecht.. ):

from mint on 02/19/2016 08:42 PM

En ik wil scheikunde volgend jaar nog wel in mijn profiel kiezen UGH.

Reply

EternalLove
Deleted user

Re: mijn scheikunde proefwerk ging zo slecht.. ):

from EternalLove on 02/19/2016 09:37 PM

Was het een belangrijke toets? Of kun je geen scheikunde in je profiel steken als je een slechte toets had? :o


Oh, even een vraagje. Wij waren gisteren bezig tijdens de les dat er vroeger in Nederland gewoon in het onderwijs zo'n systeem was waarbij je a.d.h.v. criteria werd onderverdeeld in een niveau en dat er gewoon lotje werd getrokken wanneer er meerdere inschrijvingen waren voor hoger onderwijs. Is dat nog altijd zo? Vroeg 't mij eigenlijk af, want anders is het echt wel wreed dat jullie ministers ook zitten te klagen op onze dat we het M-decreet moeten doorvoeren omwille van gelijkheid, maar dan wel nog zo'n ongelofelijk slecht onderwijs systeem hebben.. Beetje hypocriet vind ik dan :o 

Reply

mint
Deleted user

Re: mijn scheikunde proefwerk ging zo slecht.. ):

from mint on 02/20/2016 01:19 PM

Was het een belangrijke toets? Of kun je geen scheikunde in je profiel steken als je een slechte toets had? :o Oh, even een vraagje. Wij waren gisteren bezig tijdens de les dat er vroeger in Nederland gewoon in het onderwijs zo'n systeem was waarbij je a.d.h.v. criteria werd onderverdeeld in een niveau en dat er gewoon lotje werd getrokken wanneer er meerdere inschrijvingen waren voor hoger onderwijs. Is dat nog altijd zo? Vroeg 't mij eigenlijk af, want anders is het echt wel wreed dat jullie ministers ook zitten te klagen op onze dat we het M-decreet moeten doorvoeren omwille van gelijkheid, maar dan wel nog zo'n ongelofelijk slecht onderwijs systeem hebben.. Beetje hypocriet vind ik dan :o

Nouja ik moet aan het eind van het jaar er wel goed op staan anders raden ze me af om het te kiezen :/

en ik snap je vraag over die niveaus niet echt maar op de basisschool bekijken ze je resultaten en geven ze je advies naar welk niveau je zou moeten gaan, bedoel je dat? je hebt dan mavo, havo en vwo. en ik geloof dat als er meerdere inschrijvingen zijn op een universiteit, dat ze dan gaan kijken naar je examencijfers en je overgangscijfers van klas 5 naar klas 6. als je daarop heel hoog 'scoort' kan je ingeloot worden en als je pech hebt word je uitgeloot. je kan je iets van 3 keer inschrijven voor een studie en als je alle keren wordt uitgeloot moet je een andere optie ofzo kiezen. ik heb geeeeeen idee of zit ook zo is bij het mbo en hbo, de vervolgstudies voor mavo en havo. maar ik denk dat het zo een beetje zit haha.

Reply

Anelore33

23, female

  Level 17

Posts: 6168

Re: mijn scheikunde proefwerk ging zo slecht.. ):

from Anelore33 on 02/20/2016 02:50 PM

Je hebt je resultaat nog niet dus geen vooroordelen gaan hebben. Ik denk ook vaak dat een test of wat anders niet goed is gegaan maar als ik dan mijn resultaat terug krijg, valt het allemaal nog mee. Duss, misschien is dat ook wel bij jou zo. En je zal wel op andere taken (van scheikunde) wel goede punten halen. Daarbij als je slechte punten heb, raden ze het je af maar je kan het nog altijd kiezen. Natuurlijk wel op eigen risco maar volgens mij gaat dat dan wel goed komen. Het hangt ook altijd af van welke docent/leerkracht je hebt. Vorig schooljaar buisde ik altijd op Fysica en nu heb ik gisteren mijn rapport terug gekregen en had ik 82% , WHAAT?! Dus ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat je goede punten zult halen en als dat niet het geval is, laat je zeker niet ontmoedigen en zet je extra hard in voor je volgende taak. Nog veeel succes!

Reply

« Back to forum