Examens begonnen :0

First Page  |  «  |  1  |  2 [ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Latest posts first ]


Manonnn96

27, female

  Level 9

Posts: 197

Re: Examens begonnen :0

from Manonnn96 on 05/18/2017 10:23 PM

@ Skullet

Aw fijn! Ik had vorig jaar mijn examens. Ben blij dat ik er van af ben haha! Hopelijk slaag je in 1x :)

Reply

Anelore33

23, female

  Level 17

Posts: 6168

Re: Examens begonnen :0

from Anelore33 on 05/20/2017 07:47 PM

Ik vind het schoolsysteem in Nederland best wel raar.
Hoe komt het dat sommigen wel examens hebben en anderen niet? 

Reply

Skullet

22, female

  Level 28

Posts: 4355

Re: Examens begonnen :0

from Skullet on 05/20/2017 08:11 PM

Wat ik begrijp qua het systeem van Nederland over de examens is dat niet iedereen die bijvoorbeeld in klas 4 vmbo zitten de zelfde vakken hebben. Ook hebben mensen in Nederland examen omdat deze van de middelbare school een diploma nodig hebben voor hun vervolg opleiding. Bij mij op school is het dus zo. Haal je het examen de eerste keer niet heb je nog 1 herkansing. Als  je daarna zakt moet je het jaar overdoen. Je bent dan misschien wel aangenomen voor je vervolgopleiding, maar zonder een diploma kun je die niet volgen.

Ook moeten mensen op havo examen doen voor weet ik veel welke reden. 

''Lex malla, lex nulla''
 

Reply

Manonnn96

27, female

  Level 9

Posts: 197

Re: Examens begonnen :0

from Manonnn96 on 05/21/2017 12:39 PM

Ik denk niet dat er een perfect onderwijssysteem bestaat. Ik heb in meerdere landen het onderwijs onderzocht/ gaan studeren, en bij alles valt er wel iets op/ aan te merken. Op het moment studeer ik de Academische Pabo (Pedagogische wetenschappen op de universiteit en Pabo op de Hoge School) en ik hoop ooit nog het onderwijs in Nederland een beetje te kunnen aanpassen. De examens vind ik o.a. niet erg representatief voor wat een leerling kan.

Reply

Anelore33

23, female

  Level 17

Posts: 6168

Re: Examens begonnen :0

from Anelore33 on 05/21/2017 05:33 PM

Wow, het is helemaal anders dan in België en misschien ook een beetje ingewikkelder (ook al is dat mijn mening)
Hopelijk zijn jullie examens al goed verlopen!


Reply

Supermodelkaty
Admin

24, female

  Level 37

Care Team Hello Blog

Posts: 3776

Re: Examens begonnen :0

from Supermodelkaty on 05/25/2017 10:28 PM

Ik vind het onderwijs hier in nederland prima, ik ben nu net klaarmet mijn havo examens en 14 juni krijg ik de uitslag. Maar de eindexamens vam de middelbare school zijn bedoeld om eigenlijk gewoon te laten zien dat jij in de jaren die jij op de middelbare, en dan vooral de bovenbouw, hebt gezeten dingen echt hebt geleerd en dat laat je bij je examens zien. En de examens zijn spannend, maar het is ook een heerlijke tijd, bijna altojd zijn de examens wel goed ingedeeld en heb je een paar dagen vrij. Daarnaast heb je na je examens al vakantie en kan je uitrusten.

I'm no therapist, but I promis you two things. I will listen and I will care

Reply
First Page  |  «  |  1  |  2

« Back to forum