Ik wil dit echt niet.

[ Nach unten  |  Zum letzten Beitrag  |  Thema abonnieren  |  Neueste Beiträge zuerst ]


Prinsella
Gelöschter Benutzer

Ik wil dit echt niet.

von Prinsella am 10.06.2015 05:47

Ik zit nog ik groep acht en in de middag hebben we buitenspeel tijd drie kwartier lang. Tijdens onze pauze hebben de juffen en meetsers ook pauze. Daarom hebben we tosmeesters en juffen. Die letten op ons zegmaar terwijl wij aan het spelen zijn. Dus is er een nieuwe meester. Ik zat ergens op een bankje, want ik heb geen vrienden om mee te spelen en verveelde me. Ik had een touw in mijn hand en daar zaten nogal veel knopen in. Ik probeerde ze los te maken en toen kwam die nieuwe meester. Hij vroeg waarom ik zat enzo en ik zei dat ik niemand had om mee te spelen. En we begonnen en beetje te praten over waarom ik niet zo veel vrienden had. Ik legde uit omdat ik dacht dat het door mijn intresses kwam. Toen kwam het mooie dus. 

Hij vroeg naar mijn intresses en ik zei muziek, gamen, marvel-films enzo. Hij begon spontaan mee te praten over alles wat ik leuk vond want dat vind hij dus ook leuk. Toen begon hij over Linkin Park en ik werd hellemaal hysteries van binnen en vond de meester nu al leuk. Toen de pauze was afgelopen was ik best verdrietig want ik kon niet meer met iemand praten die me eindelijk begrijpt. Ik kwam thuis en begon zomaar ijverig Linkin Park te luisteren, de liedjes uit me hoofd proberen te prenten. 'S avonds in bed kon ik me niet meer verheugen op de volgende dinsdag, dat hij er weer was. Ik was zo ongeduldig en ik snapte niet eens waarom. Elke avond weer in bed aftellen hoeveel dagen nog er waren tot ik hem kon zien en een babbeltje kon maken.

Ik snap het niet. Elke keer als ik aan hem denk krijg ik vlinders in me buik en begin in weer helemaal nerveus te worden. Gister zat ik weer op het bankje bezig met het toutje van vorige week dinsdag. En hij kwam naar me toe en vroeg aan me hoeveel marvel figuren er bestonden. 83 dus, dat zei zijn vriend tegen hem. Hij vertelde mij dat zijn vriend zo geobsedeerd is met marvel dat hij ze op alfabetische volgorde kon vertellen hoeveel figuren er bestonden. Verder vroeg ik nog aan hem wat zijn favoriete liedje van Linkin Park was. Hij zei Hands Held High. Nu kan ik niet stoppen met het luisteren van dat liedje. Ik weet het niet meer. Ben ik nu verliefd op hem? Of voel ik iets anders? Ik weet het allemaal echt niet meer.. Je begrijpt ook dat hij een meester is, dus wel iets ouder. Niet te oud, ze zijn allemaal rond de 20, en hij is 23.

En ik 12. 

Antworten Zuletzt bearbeitet am 10.06.2015 07:05 .

Season
Gelöschter Benutzer

Re: Ik wil dit echt niet.

von Season am 10.06.2015 05:59

Wow, wat fijn dat er iemand is met wie je over je interesses kunt praten!! Misschien is dat wel waarom je zo nerveus bent om hem te ontmoeten. Als je normaal gesproken niemand hebt om mee te spelen of om mee te praten, is het logisch als je een beetje zenuwachtig wordt van iemand met wie je wel gezellig kunt kletsen. Ik denk niet dat je verliefd bent, misschien ben je gewoon opgewonden door een nieuwe vriendschap? 

Als je toch denkt verliefd te zijn, kun je het best gewoon over hem denken als meester. Ik dacht op de basisschool ook wel eens dat ik mijn meester "leuk" vond, maar uiteindelijk kwam ik er toch telkens weer achter dat hij maar gewoon mijn meester was. Meer niet: hij was mijn meester, hij leerde mij de basis om naar de middelbare te kunnen gaan. Toevallig kon ik het goed met hem vinden en kon ik gezellig met hem kletsen. Meer niet. Als je zo denkt, komt het sowieso wel goed. Zonder verliefd te zijn :) 

Antworten

Prinsella
Gelöschter Benutzer

Re: Ik wil dit echt niet.

von Prinsella am 10.06.2015 06:12

@Season: Ja tuurlijk, dat kan. Maar ik ken ook een paar meisjes via internet die ook van dezelfde dingen houden enzo. Met hem is het echt de eerste keer dat ik me zo voel. En ze zeggen dat als dit gebeurd enzo kan je verliefd zijn..

Ik geloof zelf in dat liefde voor alle leeftijden is btw, maar hij vast en zeker niet. 

Antworten

EternalLove
Gelöschter Benutzer

Re: Ik wil dit echt niet.

von EternalLove am 10.06.2015 07:14

Er is een mogelijkheid dat je verliefd bent, maar dat hoeft niet perse. Zoals Season al aangaf, kan het zijn dat je gewoon opgewonden bent door die nieuwe vriendschap. Je hebt geen vrienden en dan is hij daar plotseling, iemand met dezelfde interesses en met dezelfde passie, iemand waarmee je een band maakt. Het is logisch dat je zo vaak aftelt, juist omdat je hem wil zien door diezelfde passie. Natuurlijk is het niet hetzelfde als de meisjes die je online kent, die zijn immers online. Hij is een persoon in het echte leven, iemand waar je een gezicht en een stem zomaar op kan plakken.

Aan de andere kant, als het wel verliefdheid is die je voelt, dan zou ik proberen om niet meer af te tellen tot je hem opnieuw ziet. Als je aan hem denkt jezelf toeroepen van "Nee, geen gevoelens," en hem uit je gedachten proberen weg te duwen. Ik weet dat het niet altijd makkkelijk is, maar de liefde kan je veel pijn gaan doen. Vooral omdat je nu in groep 8 zit en hem daarna waarschijnlijk amper nog zal zien. Misschien denk je nu wel van, 'Maar ik kan toch vrienden blijven daarna?". In het geval van verliefdheid is het beter om geen verder contact met hem op te zoeken. Op de middelbare school kom je plotseling in een stroming terecht met veel andere mensen, mensen die misschien wel dezelfde interesses als jou hebben. (Geloof me, ik heb ook nooit vrienden gehad in het lager en sinds de middelbare wel.) En op dat moment zal je blij zijn dat je geen verder contact met hem houdt. Als het geluk je niet meezit en je geen goede vrienden vindt, kun je hem eventueel later opnieuw opzoeken. De tijd zal je dan wel vertellen hoe sterk je gevoelens voor hem zijn of niet en of dat wel een goed idee is om hem opnieuw op te zoeken.


Succes met het vinden van je eigen gevoelens, ik weet dat het enorm frustrerend kan zijn om de gedachte te hebben dat je verliefd bent op een leerkracht. 

Antworten

AestheticRain
Administrator

-, Weiblich

  Level 37

Admin

Beiträge: 1397

Re: Ik wil dit echt niet.

von AestheticRain am 10.06.2015 07:33

Net zoals iedereen hierboven al zegt, het kan wel dat je gewoon eindelijk iemand in het echt gevonden hebt die dezelfde smaak als jij heeft. Ik zou ook dolblij zijn en altijd bij diegene willen zijn. Er zijn namelijk niet veel mensen hier met onze smaak, Ap.. :/ Misschien ligt het inderdaad daar aan...

Maar misschien voel je iets voor hem, het zou kunnen maar het is niet zo 'gezond'. Hij is 23... dat is 11 jaar ouder dan jij. Als 40 zou zijn en hij 51 kan het misschien, ik ken zo'n mensen met precies die leeftijd. Maar goed... ik weet zelf niet wat ik zou moeten doen in zo'n situatie. Misschien zijn het echt gewoon puur vriendschappelijke gevoelens..?

                           ''In the end, we only regret the chances we didn't take.''

Antworten

« zurück zum Forum