Opleidingen

First Page  |  «  |  1  |  2 [ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Latest posts first ]


lea.000
Deleted user

Re: Opleidingen

from lea.000 on 11/13/2015 06:45 PM

Ik vind dat echt zo vreemd dat jullie al op 16-jarige leeftijd kunnen verder studeren... Like, dat is echt zo'n mega grote verantwoordelijkheid vind ik.

tsja..ik heb de regels niet bedacht...en dat is misschien ook wel een beetje zo!

Reply

EternalLove
Deleted user

Re: Opleidingen

from EternalLove on 11/13/2015 08:07 PM

Tja, ik kan pas op mijn 17e door studeren. Ik zit nu in havo 4 (word maandag 16, maar ben nu nog 15) en als ik in de 5e zit heb ik examens en ben ik als ik afstudeer hopelijk 17

Maar alsnog... Ik vind dat je zo'n verantwoordelijkheid niet op kinderen kan afschuiven, want we zijn nog altijd kinderen. Ook al zit je in de puberteit enzo, er zijn duizenden die nog altijd geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. En dan nog die beslissingen om te kiezen waarvoor je verder wilt studeren... Op zo'n jonge leeftijd kun je niet altijd al weten wat je wilt, kost dan echt veel geld als je opnieuw en opnieuw en opnieuw wilt veranderne

Reply

Supermodelkaty
Admin

24, female

  Level 37

Care Team Hello Blog

Posts: 3776

Re: Opleidingen

from Supermodelkaty on 11/13/2015 10:31 PM

Maar alsnog... Ik vind dat je zo'n verantwoordelijkheid niet op kinderen kan afschuiven, want we zijn nog altijd kinderen. Ook al zit je in de puberteit enzo, er zijn duizenden die nog altijd geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. En dan nog die beslissingen om te kiezen waarvoor je verder wilt studeren... Op zo'n jonge leeftijd kun je niet altijd al weten wat je wilt, kost dan echt veel geld als je opnieuw en opnieuw en opnieuw wilt veranderne

Ja, je hebt wel gelijk. Maar hoe zit dat in België dan?

I'm no therapist, but I promis you two things. I will listen and I will care

Reply

lea.000
Deleted user

Re: Opleidingen

from lea.000 on 11/14/2015 09:45 AM

Ja, je hebt wel gelijk. Maar hoe zit dat in België dan?

Reply

Definitie

25, female

  Level 11

Care Team

Posts: 746

Re: Opleidingen

from Definitie on 11/14/2015 07:43 PM

In België hebben we minstens 6 jaar, BSO (=beroeps, ze worden voorbereid op een beroep) soms 7 jaar.

En nadien heb je de vrije keuze of je wil studeren of werken. Als je BSO deed kan je aan specifieke beroepen beginnen waar je echt wel eeb opleiding voor nodig had (kinderzorg bijvoorbeeld), TSO kan vaak een keuze maken omdat zij zowel veel theorie als praktijk hadden en ASO kan geen specifieke beroepen uitoefenen, dus daar wordt van verwacht opzich dat ze echt wle verder studerne.

Eigenlijk wordt van zowel aso en tso dat echt verwacht ,maar je hebt de vrije keuze meteen te gaan werken :p 

Het leven is een toverbol vol met gekke dingen.

Reply

Supermodelkaty
Admin

24, female

  Level 37

Care Team Hello Blog

Posts: 3776

Re: Opleidingen

from Supermodelkaty on 11/14/2015 07:48 PM

In België hebben we minstens 6 jaar, BSO (=beroeps, ze worden voorbereid op een beroep) soms 7 jaar. En nadien heb je de vrije keuze of je wil studeren of werken. Als je BSO deed kan je aan specifieke beroepen beginnen waar je echt wel eeb opleiding voor nodig had (kinderzorg bijvoorbeeld), TSO kan vaak een keuze maken omdat zij zowel veel theorie als praktijk hadden en ASO kan geen specifieke beroepen uitoefenen, dus daar wordt van verwacht opzich dat ze echt wle verder studerne. Eigenlijk wordt van zowel aso en tso dat echt verwacht ,maar je hebt de vrije keuze meteen te gaan werken :p

Ohw, ik snap het nog niet helemaal, maar het is al duidelijker.

I'm no therapist, but I promis you two things. I will listen and I will care

Reply

EternalLove
Deleted user

Re: Opleidingen

from EternalLove on 11/14/2015 08:20 PM

Eigenlijk wordt van zowel aso en tso dat echt verwacht ,maar je hebt de vrije keuze meteen te gaan werken :p

Nee toch? In TSO wordt dat niet verwacht, maar er is wel een optie. En in ASO wordt het sowieso verwacht omdat je met je diploma ASO secundair helemaal niets bent

Reply
First Page  |  «  |  1  |  2

« Back to forum