De verhuizing.

[ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Latest posts first ]


MeijLife

21, female

  Level 1

Posts: 120

De verhuizing.

from MeijLife on 01/02/2016 10:03 PM

Ik zag dat je hier alles kwijt kon..
Zou je het alsjebieft helemaal willen lezen en het serieus willen nemen? 

Een paar weken geleden kreeg ik het nieuws van mijn ouders dat we gingen verhuizen.
Ik zat toen nog maar een paar maand in klas 1. Ik was heel erg ehecht met klas 1b, ik had daarvoor al 8 jaar met Rianne 1 van mijn beste vriendinnen op de basisschool gezeten en in kas 1 zaten we weer bij elkaar in de klas, dat was zo geweldig. Maar ik was dus super gehecht met klas 1a, 1b, en een paar mensen van 1c. Ik kreeg 1 week voor de herfstvakantie tehoren dat we gingen verhuizen. In die laatste week hadden we super veel afgesproken en gelachen dat ik niet echt meer weg wilde. Ik ben verhuist van Groningen naar Friesland, dus ik kan niet zo even naar hun toe gaan.. Ik zit nu op een leuke school met veel aardige mensen die me veel steunen. Ik mis ze echt super erg. Elke dag denk ik heel veel aan ze ik had zo graag gewild dat we dichterbij waren gaan wonen dat ik gewoon nog bij hun op school zat. Door de verhuizing ben ik kapot gegaan, mijn vriendje ben ik verloren, mijn 4 beste vriendinnen (1 daarvan zat op een andere school), gelukkig houden we contact met elkaar en zijn we nog heel hecht. Maar C 1 van mijn beste vriendinnen zat niet bij me op school en we hadden het al zwaar dat we niet meer bij elkaar waren, want echt we waren 24/7 bij elkaar. Toen we hoorden dat ik nog verder bij haar weg ging stortte onze even totaal in. C was uit huis geplaatst en woont dus in een pleeggroep dat niet bij ons in het dorp was. Ze woonde dus niet meer bij ons in het dorp, en toen was het al zwaar voor ons. Tot we hoorden dat we meer dan 100 km uit elkaar gingen. Ze heeft het super moeilijk in de pleeggroep en haar halve famillie wil geen contact meer met haar.. Ik kreeg laatst een appje toen ik in de les zat dat ze het wilde opgeven dat ze zelfmoord wilde plegen.., ik kon haar net tegenhouden maar als ze een dag niet online is geweest ben ik super bezorgt dat ze het wel gedaan heeft.. Wat als ze het op een dag wel doet?  

Wie kan me helpen? 
Heel erg bedankt als je het helemaal hebt gelezen 
Rayana.

Reply

Writer4ever

23, female

  Level 16

Care Team

Posts: 1665

Re: De verhuizing.

from Writer4ever on 01/02/2016 10:11 PM

Ik vrees dat ik je niet echt kan helpen. Maar ik ga wel proberen mijn beste advies te geven. Ik denk dat je moet proberen zo veel mogelijk met haar te praten en op haar in te praten, haar vooral goede dingen vertellen. Probeer haar het goede van de pleeggroep laten in te zien en de slechtere dingen op de achtergrond te houden. Ik kan heel goed begrijpen hoe moeilijk het is voor haar, maar ook voor jou dat je zo ver weg bent verhuist. Ik vind het heel erg voor je dat je je vriendje en beste vriendinnen kwijt bent, of toch niet meer zoveel ziet. Toch denk ik dat je moet proberen er het beste van te maken. Zoveel als je kan met hen praten en natuurlijk ook skypen. Ze kunnen je toch niet laten vallen omdat jij moest verhuizen? Natuurlijk hoop ik wel dat je daar in Friesland ook een hoop leuke vrienden hebt die je de verhuizing iets makkelijker maken. Veel succes!

Reply

Supermodelkaty
Admin

24, female

  Level 37

Care Team Hello Blog

Posts: 3776

Re: De verhuizing.

from Supermodelkaty on 01/02/2016 10:12 PM

Euhmmmm

Het is lastig. Het is gewoon klote dat je ineens ging verhuizen met je ouders. Het is jammer dat je je klas kwijt bent, maar probeer er nu het beste van te maken. Je kan jammer genoeg niet zomaar terug en dat is ook echt balen.

Maar je vriendin C dat vind ik echt zielig voor haar en jou. Maar waarschijnlijk is ze gewoon echt wanhopig en het is natuurlijk logisch dat je bezorgt bent. Wat kan helpen is vertellen hoe geweldig ze wel is en dat het de moeite waard is om doortegaan. Want het is zeer moeilijk te zien, maar ooit kom je uit de depresiviteit en dan ben je blij dat je bent doorgegaan. Het is belangrijk om haar een idee te geven dat ze er echt toe doet en dat jij er voor haar wilt zijn, ookal wonen jullie verder uit elkaar

I'm no therapist, but I promis you two things. I will listen and I will care

Reply

MeijLife

21, female

  Level 1

Posts: 120

Re: De verhuizing.

from MeijLife on 01/02/2016 10:17 PM

Bedankt voor de tips/hulp, ik ga er zeker wat mee doen, super lief dat jullie meteen reageren en me helpen :) <3

Reply

Supermodelkaty
Admin

24, female

  Level 37

Care Team Hello Blog

Posts: 3776

Re: De verhuizing.

from Supermodelkaty on 01/03/2016 12:10 AM

Bedankt voor de tips/hulp, ik ga er zeker wat mee doen, super lief dat jullie meteen reageren en me helpen :) <3

Graag gedaan en het is niks om zo te reageren. Je hebt het voor elkaar over :)

I'm no therapist, but I promis you two things. I will listen and I will care

Reply

« Back to forum