Studeren

[ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Latest posts first ]


cats

22, female

  Level 4

Posts: 17

Studeren

from cats on 03/20/2017 08:51 PM

Oke dus ik heb nog echt geen idee wat ik later wil gaan doen voor studie. Ik denk dat iedereen een beetje verwacht dat ik geneeskunde ofzo ga studeren (heb nu nt-profiel, klas 4) máár het liefst zou ik gewoon een hbo opleiding illustratie doen of kunstacademie, iets waar mijn ouders niet echt achter staan. ('word je opgeleid tot werkloze'' je weet wel) DUS IDK help me

Reply Edited on 03/20/2017 09:24 PM.

cats

22, female

  Level 4

Posts: 17

Re: Studeren

from cats on 03/20/2017 09:24 PM

en ja anders maar tandheelkunde ofzo

Reply

TattooedHeart.

25, female

  Level 14

Posts: 645

Re: Studeren

from TattooedHeart. on 03/22/2017 02:11 PM

Ik denk nog altijd dat je iets moet doen wat je graag doet... Ik heb dat ook gedaan terwijl mijn ouders er niet helemaal 100% achter stonden. Nu steunen ze me wel in wat ik doe. Je wilt toch niet de rest van je leven iets gaan doen wat je niet graag doet? 

Something 'bout, something 'bout, something 'bout you.

Reply

Supermodelkaty
Admin

24, female

  Level 37

Care Team Hello Blog

Posts: 3776

Re: Studeren

from Supermodelkaty on 03/22/2017 08:16 PM

Sws moet je doen waar jij je goed bij voelt en niet wat iemand van je verwacht. Want ook al heb jee een nt-profiel, dan kan je ook iets totaal anders gaan doen, ik weet niet of wat je voor vakken allemaal nog meer hebt. Maar je moet niet gebonden zijn aan jouw profiel, je moet doen wat je leuk vind.
En zo is de kans dat jij je opleiding haalt veel groter omdat jij plezier hebt in de opleiding en het iets makkelijker kan leren.

I'm no therapist, but I promis you two things. I will listen and I will care

Reply

Definitie

25, female

  Level 11

Care Team

Posts: 746

Re: Studeren

from Definitie on 03/23/2017 11:33 AM

Doe wat je graag doet. Als je iets gaat doen waar je niet gelukkig van wordt, is de kans heel groot dat je na een tijdje toch overstapt naar je eigen keuze. Je geluk is echt wel beter dan snel een job vinden waarin je ongelukkig bent (:

Het leven is een toverbol vol met gekke dingen.

Reply

« Back to forum